Önce ben, evet ben.

IMG_1017

kahve tabii ki bahane..

Geçen gün iş çıkışı, bir arkadaşım ve onun yeni tanıştığım bir arkadaşı ile beraber bir yerlerde kahve içmek istedik. Eve gitmeden yani. Ben de benim her zaman gittiğim yere gidelim diye ısrar edince, yola koyulduk. Oturduk ve kahvelerimizi yudumlarken konu elbette ki, hayatımızdaki o minik insanlara geldi. Evet, evet hani şu çocuklarımız dediğimiz minik insanlar.

İşte okula gidiyorlar ne güzel oluyor, ödevler, el yazısı, ingilizce falan derken bir saat geçiverdi. Ben de “eh, ben müsaade istiyorum, eve gitme vaktim” dedim. Aman, demez olaydım. Gerçekten demez olaydım!

Ayak üstü 10 dk. sorgulamaya alındım. Nasılmış evde küçük çocuğum bakıcıdayken ben onlarla kahve içebilmişim, bütün gün işte özlemez miymiş insan çocuğunu, çok küçükmüş ve hep anneye ihtiyacı varmış, ben de bayağı rahatmışım, benim yerimde olsa koşa koşa eve gidermiş. Ve en son vicdan azabı çekip çekmediğim sorgulandı.

Yalan yok, sinirim bozuldu. Hayır, çok büyük bir suç işlemişim gibi davranıldığımı geçtim, benim seçimlerimden sana ne arkadaş? Sen beni yargılayacak yetkiyi nerden aldın? Ama hiç sevmem ağız dalaşını o yüzden kendimi anlatmaya bile çalışmadım. Karşımdakine baktım; zaten beni anlayabilecek kapasitede biri olsa böyle konuşmazdı. Bir tek “bu benim hayatım ve çok şükür memnunum hayatımdan” dedim.

Sonra eve gittim, sarıldım kocaman oğluma. Sonra öteki büyük de kıskandı, üçümüz sarıldık öpüştük koklaştık. “Anne Starwars’culuk oynayalım” dedi büyük olan. Aldık elimize ışın kılıçlarımızı, ufaklığı da Yoda yaptık aramıza aldık oynadık Starwars’culuk.

Vicdan azabı mı? Yok vallahi. Sıfır. İtirazı olan yapmasın kendi hayatında, ama ben yapacağım. Her gün o bir saatte gidip kahvemi içeceğim. Evet, önce ben diyorum. Çocuklarım için de ailem için de önce ben! Beğenmeyen öte gitsin bana da karışmasın.

 

Not: Bu konuda ki paylaşımım için @basitvemutluyasam‘ a bakabilirsin.

 

 

Bir Cevap Yazın

