Mutsuz insan..evlerden ırak!

imagesCADR6I51

“Çocuklar inip binecek, azcık sabret” demek!

İnsanoğlu hoşgörü göstermeyi neden hep zayıflık olarak görür? Başkasının da önceliklerine anlayış göstermek neden bu kadar zor? Hep bana hoşgörülü davranılsın, hep kendilerini benim yerime koysunlar, hep benim açımdan olaya baksınlar, hep ben ben ben..

Nereden buraya geldim? Geçen sabah, oğlumla okul servisinin gelmesini bekliyorduk. Biz, sitemizin giriş kapısının tam önündeki güvenlik kulübesinin içinde oturmuş bir yandan sohbet ediyor bir yandan da çay içiyorduk.

Servisimiz geldi ve ben oğlumu kapının önünden bindirdim servise ve arabama doğru yol alırken, oğlumun okulunun anasınıfına giden başka iki çocuk da servise biniyordu. O sırada arkadan bir araç yaklaştı ve sabahın o saatinde başkalarını rahatsız edip etmeme kaygısını hiç gütmeden kornaya basmaya başladı seri bir şekilde. Neden mi basıyordu? Çocukların bindiği okul taşıtı sitenin giriş kapısının önünde diye. Yahu adam, beklesen hepi topu 2 dakika bekleyeceksin. Bu acelen niye?

Servis şoförü kibarca, aracın okul taşıtı olduğunu ve çocuklar çok küçük olduğu için kapı önünden alması gerektiğini söyledi. Vay efendim sen misin hali vakti yerinde adama akıl veren? Sen kimsin? O adam emekli öğretmen. Üstelik sonuna kadar haklı. Çocuğu kapı önünden almaya gerek yok, sen azcık ileride bekle çocuklar gelsin oraya!

Güvenlik müdahale  edip, adama “haklısınız, siz iyi bilirsiniz” türünden sakinleştirici ve ego okşayıcı cümleler sarfetmese, kesin kavga çıkacaktı. Allah’tan okul taşıtı hemen hareket etti de sinirle aracından inip şoförün üstüne yürüyen emekli öğretmen herhangi bir zaiyata sebep olmadı.

Bir insan sabahın köründe neden bu kadar olumsuz ve yıkıcı olur? Tamam, biliyorum cevabı. Çünkü mutsuzdur. Hem kendinden hem çevresinden hem de yaşantısından. Çünkü aynaya baktığında görmek istemediği birini görüyordur. Ve kesin böyle olmasının sebebi kendi dışındaki faktörlerdir(!)

Mutsuz olmayı seçersen sürekli etrafınla uğraşır, dedikodu yapar, kendin dışındakilerin yaptıklarını ve yapmadıklarını bahane gösterirsin. Bunu seçersin yani. Mutlu olmayı seçersen hayatının sorumluluğunu alırsın ve başkalarının ne yapıp yapmadıklarıyla hiç ilgilenmezsin.

O zaman ben mutlu olduğumda, bana kimse şanslı demesin. Ben seçiyorum öyle olmayı. Sen de seç.

 

Bir Cevap Yazın

