Annelere özel pazarlama tekniği

image

Gel gel, patlamış mısıra gel

Çocuklar için, özellikle de ilkokul dönemindekiler için, ellerindekilerin değeri, onların ölçülebilirlik özelliğiyle doğru orantılıdır. Büyük olan, parlak, renkli, stickerlı olan onlar için daha değerlidir. E bu dönemler de böyle, ne yaparsın!

Benim büyük oğlum da aynen böyle düşünüyor olmalı ki, son 4-5 gündür benden sürekli 3 lira istiyor okula giderken. Kantinden patlamış mısır alacakmış.

3 lira önemli değil de, daha önceden kararlaştırdığımız harçlık günü ve miktarı belliydi zaten. Bu 3 lira işi nereden çıktı?

Konu patlamış mısır ise evde âlasını yapar, yanına veririm, diye düşündüm. Ama yanılmışım! Çünkü gönderdiğim mısırlar hep geri döndü eve ve 3 lira istemeler de bitmedi.

Sordum ben de nedenini. Meğerse benim patlattığım güzelim mısırlar, kantindekiler kadar lezzetli değilmiş. Üzülmemeliymişim, beni yine de çok seviyormuş ama.

Düşününce insan, mantıklı gelmiyor kantindeki mısırların evdekinden daha leziz olması. İçeri nedir ki bunun? Mısır, yağ, tuz. Sanırsın, çikolata parçacıklı kurabiye.

Düşündüm biraz kendimi onun yerine koyup. Sonra tamam, dedim. Hep o mısırların janjanlı paketleri yüzündendi her şey. O paketlere giren her şey bir anda dünyanın en leziz şeyi oluyordu. Hemen söyledim bunu oğluma tabii. O da inandı ve ikna oldu gibi sanki. Üstüne de hemen teklifimi patlatıverdim en şevkli ses tonumla ve eğer evde de janjanlı mısır paketi yaparsak nefis mısırlarının olacağını söyledim. Kabul etti büyük bir hevesle.

Al işte ev yapımı paketli gıda. Mis gibi hem de. Gururla koydu çantasına, eminim kasıla kasıla da yiyecek. Fazladan bir tane daha yaptım ki arkadaşlarına da versin diye.

Neler gerek?

  • hediye paketi kağıdı, yoksa defter kabı da olur.
  • buzdolabı poşeti
  • bant
  • stick yapıştırıcı, Pritt gibi.
  • tel zımba
  • çizimler için beyaz kağıt ve boya kalemleri
  • mısır, yağ, tuz

Nasıl yapıyorsun?

  • hediye paketini yaklaşık 1 karış eninde ve 1,5 karış boyunda, diklemesine kesiyorsun.
  • tam ortadan ikiye katlayıp, sadece kenarlarını bantlıyorsun ve ağzı açık bir kese kağıdı elde ediyorsun.
  • kese kağıdının üzerine beyaz kağıda yapmış olduğun resimleri stick yapıştırıcıyla yapıştırıyorsun.
  • o kese kağıdının içine buzdolabı poşetini yerleştirip, onu en alttan kese kağıdıyla beraber, dış taraftan zımbalıyorsun.
  • patlattığın mısırları, kese kağıdı içindeki buzdolabı poşetine, 3 parmak boşluk kalacak şekilde dolduruyorsun. (önce poşeti mısırla doldurup sonra onu kese kağıdına koymak zor oluyor).
  • kese kağıdının ağzını zımbalıyorsun.

İşte hepsi bu kadar.

Unutma, ne kadar renkli, parlak, figürlü, resimli olursa yediklerinin paketi, o  kadar lezzetli geliyor onlara. O zaman arada sırada, o paketlerden evde de yapmanın bir sakıncası olmaz, değil mi?

 

Bir Cevap Yazın

